Hatalmas razzia volt Budapesten, ennyi embert igazoltattak (VIDEÓ)

Nagy részük ellen kábítószer birtoklása miatt, másokkal szemben elfogatóparancs és külön törvény alapján intézkedtek, de volt akit ittas vezetés miatt fogtak el.

Tavaly mintegy 17 ezer kiskereskedelmi üzletben közel 2500 milliárd forintot költöttek a magyarok, ami 7 százalékkal haladja meg a 2018-as összesített éves forgalmat – közölte a Nielsen piackutató.
A mennyiségi eladás mintegy 2 százalékkal emelkedett. A bolttípusok körül őrzi vezető szerepét a diszkont, derült ki a Nielsen 100 élelmiszer- és 80 háztartási vegyiáru- és szépségápolási kategóriát monitorozó kiskereskedelmi indexéből.
Szépen fogyott a sör
Az elemzés szerint tavaly csak az
élelmiszerekre 2000 milliárd forintot költöttek a vásárlók,
7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Értékben változatlan a legnépszerűbb kategóriák sorrendje: vezet a feldolgozott hús, a sör és a sajt, az utóbbi két kategória átlag felett nőtt. Az értékesített élelmiszerek 70 százaléka gyártói márkás.
A háztartási vegyi áruk és testápolási termékek növekedési üteme elmarad az élelmiszerekétől – 6 százalék volt –, a tavalyi forgalom értéke meghaladta a 470 milliárd forintot. A mennyiségi eladás stagnált.
Az elemzés szerint a vegyi áruk esetében minden öt forintból négyet gyártói márkára költenek a magyarok, a sajátmárkás termékek, hasonlóan a 2018-as adatokhoz, az értékbeli forgalom 18 százalékát teszik ki.
A diszkont 27 százalékkal őrzi vezető szerepét a bolttípusok között.
(MTI)
***
A cikk a Pallas Athéné Domeus Educationis Alapítvány támogatásával valósult meg.